Autoverzekering berekenen

Autoverzekering berekenen en vergelijken

Direct een autoverzekering berekenen en vergelijken? Bereken de premie voor de autoverzekering via onderstaande module. Het afsluiten van een autoverzekering is o.b.v. execution-only. Wil je liever een advies over een dekking of voorwaarden? Neem dan contact met ons op.

Dekkingen en soorten

Wat is verzekerd? WA WA + Beperkt Casco WA + Casco
Schade aan derden?
Schade door diefstal?
Schade door storm
Schade door brand?
Schade door botsing met loslopende dieren
Ruitbreuk
Schade door vandalisme
Schade door botsen/ slippen/ van de weg raken/ omslaan

Aanvullende dekkingen bij de autoverzekering

Ongevallen verzekering inzittenden
Met een Ongevallenverzekering voor inzittenden bent U verzekerd bij overlijden of blijvende invaliditeit. Dit is meestal gemaximeerd bijvoorbeeld € 2500,-- bij overlijden en € 15000,-- bij invaliditeit.

Rechtsbijstand
Met een rechtsbijstandverzekering verzeker je rechtshulp bij het verhalen van een schade op een derden. Uiteraard is het ook mogelijk om deze dekking uit te breiden naar een rechtsbijstandverzekering verkeer.

Pechhulp
Met pechhulp verzeker je hulpverlening in geval van pech.

No-claimbeschermer
Met een no-claimbeschermer verzeker je als het ware de handhaving in van de bonus/maluskorting in geval van schade.Let op het aantal schadevrije jaren wordt wel aangepast alsof er een terugval is geweest bij een schuldschade. Een no-claimbeschermer is vaak niet van kracht wanneer er 2 schuldschades in 1 verzekeringsjaar worden geclaimd.

Nieuw of aanschafwaarderegeling
Heb je net een nieuwe auto gekocht dan kun je er ook voor kiezen om de aanschafwaarde of nieuwwaarde voor een bepaalde periode te verzekeren bijvoorbeeld 36 maanden/ 24 maanden etc.

Top 5 vragen:

Ben ik direct verzekerd?
Ja, na het aanvragen van een verzekering ontvang je per mail een dekkingsbevestiging. Hierin wordt aangegeven of er door de verzekeraar een voorlopige dekking wordt afgegeven. Na acceptatie door de verzekeraar volgt de polis en groene kaart per post of per mail.
Hoe kan ik de premie betalen?
De premie kun je per maand, kwartaal, halfjaar of per jaar voldoen. Indien je ervoor kiest om de premie per jaar te voldoen dan kan dit een aardige korting opleveren van +/- 6%. Veel verzekeraars hanteren namelijk bij betaling in termijnen een toeslag daarnaast bespaar je elk halfjaar/ kwartaal/ maand op de prolongatiekosten welke € 1,00 per prolongatie bedragen. Let op: bij betaling per maand/ kwartaal/ halfjaar is een automatische incasso verplicht.
Wat is de meldcode van een auto?
De meldcode van een auto zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer of identificatienummer. De meldcode is benodigd om een verzekering aan te kunnen vragen.
Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?
Schadevrije jaren worden door de verzekeraar gebruikt om de aanvangskorting/ no-claimkorting te bepalen. Schadevrije jaren worden opgebouwd per motorrijtuig, schadevrije jaren kunnen zowel positief als negatief zijn. Schadevrije jaren kunnen slechts eenmalig gebruikt worden. Heb je dus op dit moment een motorverzekering met 6 schadevrije jaren dan kun je deze niet nogmaals gebruiken voor de verzekering van je auto. De schadevrije jaren kun je wel gebruiken als de motorverzekering wordt beëindigd.
Hoe kan ik mijn huidige verzekering opzeggen?
Als je de verzekering wil opzeggen/ beeindigen dan kun je dit op 2 verschillende manieren doen. 1. Bij verkoop kun je de verzekering beeindigen door een vrijwaringsbewijs te verzenden van de oude auto. Met een vrijwaringsbewijs kun je de verzekering van je auto vaak per direct/ verkoopdatum beeindigen. 2. Door een schriftelijke opzegging te verzenden naar je verzekeraar. Let op veel verzekeraars hanteren een opzegtermijn van 1 maand.
18 augustus 2017

Particulier of zakelijk

VERTEL ONS WANNEER U (EEN BEETJE) ONDERNEMER WORDT Veel verzekeringsvoorwaarden maken een scherp onderscheid tussen ‘particulier’ en ‘zakelijk’. Informeer ons wanneer u vanuit uw particuliere omgeving […]
23 juni 2017

Zomer 2017 | Vakantietips

EEN PAAR TIPS VOOR HET GEVAL U OP VAKANTIE GAAT Veel mensen gaan in de komende periode weer genieten van een welverdiende vakantie! Heerlijk in eigen […]
22 februari 2017

Voordeel te behalen uit uw overlijdensrisicoverzekering?

In de afgelopen jaren heeft er in de Nederlandse markt een enorme concurrentie plaatsgevonden tussen verzekeringsmaatschappijen die overlijdensrisicoverzekeringen aanbieden. Sinds 2002 en nu zijn de premies […]
9 november 2016

Uitvaartkosten dalen

8 november 2016

Keuze zorgpolis 2017.

Verkeerde keuze zorgpolis? Uit opdracht van een grote verzekeraar is gebleken dat de meeste Nederlanders geen idee hebben wat voor zorgverzekering zij hebben afgesloten. De zorgverzekeraars […]

Klantenservice:

Een wijziging kunt U telefonisch aan ons doorgeven. Het kan echter voorkomen dat wij gesloten zijn, wij zijn dagelijks van maandag tot vrijdag geopend van 08:30 uur tot 17:00 en op zaterdag van 09:00 uur tot 14:00 uur. Onze adviseurs helpen U graag verder.

24 uur per dag 7 dagen per week.

Uiteraard is het ook mogelijk om 24 uur per dag 7 dagen per week informatie terug te vinden of wijzigingen door te geven op onze website.

Direct aan de slag:

Direct Uw gegevens laten wijzigen

Direct een wijziging doorgeven dat kun natuurlijk tijdens onze openingstijden telefonisch. Het kan echter voorkomen dat wij gesloten zijn, wij zijn dagelijks van maandag tot vrijdag geopend van 08:30 uur tot 17:00 en op zaterdag van 09:00 uur tot 14:00 uur.

Uiteraard kunt U ook direct iets aan ons doorgeven via onze website dit kan 24 uur per dag 7 dagen per week.

Adreswijziging
Betaaltermijn wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Motorrijtuigenverzekering wijzigen
Verkoop motorrijtuig

Direct een schade melden

Schade melden

Direct een schade melden. Uiteraard kunt U de schade ook melden via de polismap-app
  • Graag een toedrachtsomschrijving geven hoe de schade is ontstaan.
  • Geeft hier een indicatie van het schadebedrag op.
  • Heeft U een politierapport of aangifte gedaan?
  • Upload hier de bestanden zoals politierapport, offerte, aankoopnota, foto's, en het schadeformulier. Let op: maximaal 5 bestanden totaal 6MB.
    Sleep je bestanden hier of
    Geaccepteerde bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, bmp, jpeg.
  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen aan ons kantoor. Uiteraard kunt U ook contact met ons opnemen tijdens onze openingstijden en Uw vraag stellen aan een van onze adviseurs.

Veelgestelde vragen algemeen

Hoe kan ik jullie bereiken

Telefonisch

Ons kantoor is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:30 uur tot 17:00 uur en op zaterdag van 09:00 uur tot 14:00 uur. Wij zijn bereikbaar onder telefoonnumer: 0168-407320

E-mail

info@mathekuijpers.nl

Per post

Postbus 61,
4760AB Zevenbergen

Bezoekadres:

Vlietweg 3a,
4759 CE Noordhoek

Welke producten en diensten bieden jullie aan?

Wij adviseren en bemiddelen in verschillende financiële producten van verschillende aanbieders en verzekeraars. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Particuliere Schadeverzekeringen
  • Zakelijke schadeverzekeringen
  • Hypotheken
  • Pensioen
  • Inkomensverzekeringen
  • Levensverzekeringen
  • Overlijdensverzekeringen
  • Zorgverzekeringen
  • Financieringen

Daarnaast kunnen wij je ook helpen bij sparen en beleggen. Aan en verkoop van woningen, financieel advies, woningtaxaties en particuliere belastingaangiftes.

Ik ga samenwonen

U gaat samenwonen, als U gaat samenwonen dienen er diverse verzekeringen aangepast te worden denk o.a. aan de reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering en eventueel de autoverzekering

Samenloop van verzekeringen

Zodra je gaat samenwonen krijg je vaak te maken met een samenloop van verschillende verzekeringen. Jij en je partner kunnen immers allebei een verzekeringspakket hebben afgesloten. Bij het samenwonen is het dan ook verstandig om te kijken naar de verzekeringen welke opgezegd kunnen worden dit om dubbele dekkingen en kosten te voorkomen. Daarnaast kun je vaak een extra korting op de autoverzekering.

De hypotheek

Ook op hypotheekgebied kun je het e.e.a laten aanpassen indien je ervoor kiest om de woning samen te bekostigen. Laat het e.e.a. goed beschrijven bij de notaris in je samenlevingscontract alvorens je van plan bent dit te doen. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Wij krijgen een kind

Bij het krijgen van een kind moeten er ook op financieel gebied diverse zaken geregeld worden. Denk hierbij aan schadeverzekeringen,spaarproducten, en levens/overlijdensverzekeringen en de zorgverzekering.

Schadeverzekeringen

Bij schadeverzekeringen moet het kind vaak meeverzekerd worden denk hierbij bijvoorbeeld aan: De aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, rechtsbijstandverzekering, reisverzekering, ongevallenverzekering. Ook de inzittendendekking van Uw autoverzekering kan aangepast moeten worden.

Overlijdensverzekeringen

Het meeverzekeren van Uw kind op bijvoorbeeld een uitvaartverzekering is vaak gratis tot een bepaalde leeftijd. In sommige gevallen kan het toch verstandiger zijn om alvast een uitvaartverzekering af te sluiten voor Uw zoon/dochter. De premie van een uitvaartverzekering namelijk leeftijdsgebonden waardoor de premie nu laag is voor het verzekeren van Uw kind.

Pensioen

Daarnaast is het ook verstandig om te kijken naar het nabestaandepensioen van Uw huidige pensioenregeling. Bij de meeste pensioenregelingen is namelijk het nabestaandenpensioen/ wezenpensioen afgedekt.

Meer weten over dit onderwerp en weten wat U kunt regelen voor Uw zoon/ dochter? neem contact met ons op.

Zorgverzekering

Ook bij de zorgverzekering dient je kindje aangemeld te worden.
Bij welke organisaties zijn jullie aangesloten

Wij zijn o.a. aangesloten bij de volgende instanties:

  • KVK
  • Kifid
  • AFM
  • SEH
  • VBO
  • NRVT